Online archiv

Vydání: 5/2018

Didaktika předškolního vzdělávání

red, 5/2018
Eva Šmelová, Michaela Prášilová a kol. Praha, Portál 2018

Ale já chci tohle, mami

red, 5/2018
Britta Hahn Praha, Portál 2018

Hulínská družina – v zdravém těle zdravý duch

red, 5/2018

Den zdraví

red, 5/2018

Dáváme rodičům prostor

Mgr. Marie Těthalová, 5/2018
Čím je Mateřská škola Peroutkova v pražských Košířích specifická? Co nabízí, čím se profiluje? Na to jsem se ptala její ředitelky Mgr. Naděždy Suché.

Jak „přežít“ jarní alergie…

PhDr. Helena Chvátalová, 5/2018
Zatímco většina z nás se po dlouhé zimě nemůže dočkat provoněných jarních dnů, lidé s polinózou, tedy alergií na pyly, které čeká rýma, kýchání, svědění a pálení v nose i v krku, se příliš netěší a nakupují zásoby kapesníčků. Na co by měli alergici nebo rodiče malých alergiků myslet?

Peklo ve třídě

Kateřina Rodná, 5/2018
Váznoucí nebo nefungující komunikace, konflikty, které se neřeší, mobbing – ani malému kolektivu ve školce se vážné potíže nevyhýbají.

U nás se neříká „Čti si!“, Ale „Pojď, budu ti číst“

-red-, 5/2018

Když děti kopírují své rodiče

PhDr. Helena Chvátalová, 5/2018
Nedávno jsem byla ve školce pro svá vnoučata a zvědavě jsem se zastavila u jídelního lístku. Mladá maminka, která u něj stála se svým synkem, neskrývala rozhořčení. „Měli jste k obědu fazole, viď? Chudáčku, to sis nepochutnal! Nic si z toho nedělej, koupíme k večeři něco dobrého…“ Napadlo mě v tu chvíli, jak důležité jsou postoje rodičů, protože děti je samozřejmě bezděky kopírují…

Putování po stopách kamenných kamarádů

-red-, 5/2018
Projektová činnost v podmínkách mateřských škol je dnes běžnou praxí a mateřinky tak mají možnost zapojit se jak do projektů externích, které vyhlašují různé organizace zabývající se vzděláváním dětí a mládeže napříč věkovými skupinami, tak do projektů interních, které si mateřská škola může vytvořit sama.

Inkluzivní vzdělávání neznamená, že dítě pracuje někde v rohu s asistentem

Mgr. Marie Těthalová, 5/2018
Zařadit dítě s postižením mezi vrstevníky není možné bez přípravy. Důležitá je také kolegiální podpora. S PhDr. Ljubicou Váchovou Novákovou jsem mluvila i o tom, že učitelé by se měli neustále vzdělávat.

Co potřebují děti a co trápí mateřské školy

-red-, 5/2018
Pedagogickou práci vykonávám v mateřské škole 40 let. Z toho 15 let ve funkci ředitelky, jak v období před revolucí, tak po revoluci. Prošla jsem složitým a náročným převodem školy na právní subjekt.