Online archiv

Vydání: 8/2018

Jak se dá číst pohádka

-red-, 8/2018
Pravidelné předčítání má nejenom v předškolním věku zásadní význam pro rozvoj emočního zdraví dítěte. Podporuje psychický rozvoj dítěte a posiluje jeho sebevědomí. Díky předčítání se u dětí rozvíjí dostatečná slovní zásoba, kterou umí používat a díky níž mají větší schopnost vyjadřování.

Nutit, nebo nenutit? Dojídat, či nedojídat?

PhDr. Helena Chvátalová, 8/2018
Když byla jedna z mých dcer (dnes maminka dvou dětí) v mateřské škole, kolem pátého roku věku měla období, kdy odmítala maso. Respektovala jsem to a poprosila tehdy, v druhé polovině 80. let, v MŠ, aby dceři maso nenutili. Jenže tehdy byla – alespoň v té naší školce – tendence „spapej aspoň to masíčko“, takže učitelky nedaly na moje prosby a skončily s nucením, až když jim dcera maso vyzvracela zpátky do talíře.

Žárlivost mezi kolegyněmi

Kateřina Rodná, 8/2018
Mateřská škola je místo, kde je svět bezpečný a radostný. Pro děti i pro učitelky, které tu přece jsou proto, že je práce s dětmi baví a naplňuje… Aspoň taková je ideální představa spojená se školkou. Že by zrovna mateřská školka mohla být místem, kde bují žárlivost, se nezdá být příliš pravděpodobné.

Siluety listů

Mgr. Marie Těthalová, 8/2018

Podpora všestranného vývoje dítěte. V tom spočívá waldorfská pedagogika

Mgr. Marie Těthalová, 8/2018
Rodinné prostředí patří dnes již k většině mateřských škol, waldorfské mateřské školy jsou ale na heterogenním uspořádání tříd, kde jsou i sourozenci pospolu a mladší se učí od starších, založené.

Dětská kniha stojí na dobře vystavěném příběhu

Mgr. Marie Těthalová, 8/2018
Říká to Lucie Šavlíková, se kterou jsem se sešla nad její chystanou knihou nazvanou Černobílé prázdniny. Povídaly jsme si o tom, proč bychom měli číst a jak s knihami pracovat.

Tady jsem pánem ve svém domě…

Mgr. Marie Těthalová, 8/2018