Online archiv

Vydání: 9/2019

„Plasty se nenosí…“

-red-, 9/2019

Zpívali jsme s mistrem

-red-, 9/2019

Děti z MŠ Na Vrcholu se hravě učí třídit i kompostovat!

-red-, 9/2019
Mateřská škola Na Vrcholu je jednou z pěti pražských základních a mateřských škol, které se zapojily do projektu Bioodpad není odpad realizovaného spolkem Ekodomov za finanční podpory Magistrátu hlavního města Prahy.

Zvířátka domácí i exotická

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019
Některá zvířátka chováme doma pro radost a na jiná se jezdíme podívat třeba do zoologické zahrady. Spoj domácí zvíře s obrázkem domečku a exotické s nápisem ZOO. Všechna zvířátka pojmenuj, a když si nebudeš vědět rady, zeptej se rodičů nebo paní učitelky.

Přecházíme přes ulici

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019
Víš, co je to zebra? Není to jen zvíře, ale také přechod pro chodce, přecházíme po něm silnici. Vždycky se rozhlédneme vlevo, vpravo a ještě jednou vlevo, a až když jsme si jistí, že nic nejede, co nejrychleji přejdeme. Kdy přejít, to nám prozradí i zelený panáček, červený naopak říká „stůj“. Námět: Mgr. Marie Těthalová Ilustrace: Patricie Koubská

Bludiště pro Mikuláše

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019
Za dětmi do školky přišel Mikuláš i se svými průvodci čertem a andělem. V zahradě ale zabloudili. Ukážeš jim, kudy se dostanou do školky? (Orientace v bludišti je důležitá pro budoucí psaní.) Námět: Mgr. Marie Těthalová Ilustrace: Patricie Koubská

Pohyb je život, život je pohyb

PhDr. Helena Chvátalová, 9/2019
Dlouhodobě je problémem našeho současného životního stylu nedostatek pohybových aktivit, což se bohužel týká i dětí. Přitom: „Vztah jedince k pohybu se formuje už v období od 1 roku do 3 let, kdy má na dítě největší vliv rodina, následně pak v období 6 až 7 let, kdy se přidává i vliv školy, případně dalších organizací,“ uvedl na odborné konferenci „Pohyb na předpis?“ prof. Václav Bunc z Fakulty tělesné výchovy a sportu UK.

Slova místo pohlavků

-red-, 9/2019
Říká se, že ženu ani květinou neuhodíš, a uhodit dítě je v pořádku? Je fyzické trestání dětí normální, a uhodit doma manželku už je za hranicí? Kde tedy ta hranice leží? Průzkumy ukazují, že více než 60 % dospělých ve výchově používá fyzické tresty (podobné výsledky vycházejí u nás, ale například i v USA), přestože je dokázáno, že fyzické trestání ve výchově nefunguje.

Identifikace stejného tvaru

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019

Chceme, aby mateřské školy byly brány vážně

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019
I když jsou mateřské školy součástí školského systému, pozornost, kterou jim stát věnuje, není podle všeho dostačující. O tom jsem mluvila s Andreou Benešovou, jednou z iniciátorek otevřeného dopisu premiérovi, s jehož textem jste se mohli seznámit na straně 7.

Mateřská škola jako součást komunitního rozvoje města či obce

Monika Kovalská, MŠ Kamarád, Nové Veselí, 9/2019
Komunitní školy, pokud se takto profilují, jsou školy otevřené, a to nejen rodičům dětí a žáků, kteří danou školu navštěvují, ale i prarodičům, širší veřejnosti, dalším pedagogům, zkrátka ostatním komunitám uvnitř i vně dané obce či města.

Vyhoření trápí i učitele mateřských škol

Mgr. Marie Těthalová, 9/2019
Ztráta energie a zájmu, nechuť něco dělat, někdy i podrážděnost a pokles nálady. To vše podle psycholožky Ireny Smetáčkové, která se podílela na rozsáhlém výzkumu mapujícím vyhoření pedagogů, může postihnout člověka, který si nehlídá hranice a jen by se chtěl obětovat pro druhé.