Televize zřejmě brzy přestane být nejvlivnějším médiem. Nová, interaktivnější média ji pomalu ale jistě z tohoto postu vytlačují. O tom a o dalších změnách se jednalo letos v květnu na Summitu Evropských televizí v Lucernu. Na letošním summitu Evropských televizí zástupce BBC Andy Wilson nabídl pesimistickou vizi o popularitě televizního vysílání. Připomněl, že v roce 1997 ovládala publikum jen dvě netištěná média: rozhlas a televize. O deset let později je těchto médií mnohem více - internet, iPody, mobily, podcasty, video on demand a další. Zatímco v roce 1997 sledovala večer šestičlenná rodina komplet televizní vysílání, o deset let později sedí otec rodiny před počítačem a čte informace o pohybu na burze, jeho manželka si na dalším počítači chatuje s kamarádkami, dcera poslouchá iPod, jeden syn hraje PC hru a další si na mobilu stahuje hudbu. Televize je ale v této domácnosti zapnutá i v roce 2007. Dívá se dědeček. O tom, co způsobil nárůst počtu médií, vědí své rodiče, kteří k přidávání časových denních limitů pro televizi mají o vrásku navíc při vytváření složitých výpočtů, kolik hodin před jakým druhem média mohou jejich potomci strávit. Přičemž začíná být více než zřejmé, že dnešní mladí mají radši počítač než televizi.

Placená zóna

Barbara Čechová