Kdy je ten správný čas pronikat do tajů byznysu a podnikání? A může být podnikatelský projekt zároveň školním předmětem? Představit reálný pracovní život středoškolským studentům nemusí být zrovna nejjednodušší úkol. Své o tom ví Martina Vilma Kovářová, ředitelka české pobočky mezinárodní neziskové organizace Junior Achievement.
Čím přesně se Junior Achievement zabývá?
Pokud jde o téma studenti a byznys, máme program Firma. Je to projekt pro střední školy všech typů, kdy se studenti většinou 3. ročníku jeden školní rok věnují skutečnému podnikání. Projdou si od výběru předmětu činnosti, přes přípravu byznys plánu, rozdělení rolí v týmu, marketingových průzkumů, výrobu, prodej a účast na veletrhu všemi zásadními činnostmi, kterými se firmy zabývají. Na konci školního roku sestaví výroční zprávu, v níž zhodnotí výsledky své roční činnosti a zamyslí se nad možností rozvoje v dalších pěti letech. Činnost studentské firmy je pak v červnu ukončena. Studentům však nic nebrání v tom, aby s podnikáním pokračovali a založili si firmu vlastní.
Placená zóna
Předplaťte si časopis a od dalšího vydání získáte neomezený přístup k článkům publikovaným od r. 2005 až do současnosti.