Za lepší školní hygienu

I v dnešní době patří mezi největší nešvary škol a školek prostředí záchodků. Přitom nedostatek soukromí a špatná hygienická vybavenost v těchto místech se významně podílí na soustředěnosti žáků při výuce. Projekt „Domestos pro školy“ se snaží o přeměnu hygienického zázemí ve školách a školkách a o vedení dětí k hygieně i ve chvílích, kdy zrovna nejsou pod drobnohledem rodičů. Na počátku projektu stálo velké šetření ve spolupráci s Asociací školních psychologů, které zjišťovalo, v jakém stavu se nachází školní toalety. Výsledek byl znepokojující. Do čtvrtého ročníku projektu „Domestos pro školy“ se přihlásila každá šestá škola. Celkem se ho zúčastnilo 1 560 mateřských a základních škol. A i když se letos uskutečnil již čtvrtý ročník, stále je co vylepšovat. „Prostředí školních toalet je často velmi neútulné. Mnoho dětí pak ve škole nepije, aby nemusely na záchod, nebo odchází z výuky dříve, aby si mohly dojít až doma,“ říká školní psycholožka PhDr. Jana Zapletalová.

I v dnešní době patří mezi největší nešvary škol a školek prostředí záchodků. Přitom nedostatek soukromí a špatná hygienická vybavenost v těchto místech se významně podílí na soustředěnosti žáků při výuce. Projekt „Domestos pro školy“ se snaží o přeměnu hygienického zázemí ve školách a školkách a o vedení dětí k hygieně i ve chvílích, kdy zrovna nejsou pod drobnohledem rodičů. Na počátku projektu stálo velké šetření ve spolupráci s Asociací školních psychologů, které zjišťovalo, v jakém stavu se nachází školní toalety. Výsledek byl znepokojující. Do čtvrtého ročníku projektu „Domestos pro školy“ se přihlásila každá šestá škola. Celkem se ho zúčastnilo 1 560 mateřských a základních škol. A i když se letos uskutečnil již čtvrtý ročník, stále je co vylepšovat. „Prostředí školních toalet je často velmi neútulné. Mnoho dětí pak ve škole nepije, aby nemusely na záchod, nebo odchází z výuky dříve, aby si mohly dojít až doma,“ říká školní psycholožka PhDr. Jana Zapletalová.



I v dnešní době patří mezi největší nešvary škol a školek prostředí záchodků. Přitom nedostatek soukromí a špatná hygienická vybavenost v těchto místech se významně podílí na soustředěnosti žáků při výuce. Projekt „Domestos pro školy“ se snaží o přeměnu hygienického zázemí ve školách a školkách a o vedení dětí k hygieně i ve chvílích, kdy zrovna nejsou pod drobnohledem rodičů. Na počátku projektu stálo velké šetření ve spolupráci s Asociací školních psychologů, které zjišťovalo, v jakém stavu se nachází školní toalety. Výsledek byl znepokojující. Do čtvrtého ročníku projektu „Domestos pro školy“ se přihlásila každá šestá škola. Celkem se ho zúčastnilo 1 560 mateřských a základních škol. A i když se letos uskutečnil již čtvrtý ročník, stále je co vylepšovat. „Prostředí školních toalet je často velmi neútulné. Mnoho dětí pak ve škole nepije, aby nemusely na záchod, nebo odchází z výuky dříve, aby si mohly dojít až doma,“ říká školní psycholožka PhDr. Jana Zapletalová.


Jan Nejedlý