Online archiv

Vydání: 2020_10

Inkluze dětí s autismem ve školce

-red-, 2020_10
Znát autismus nestačí. Nový videokurz Scholy Empiriky předvádí učitelkám v mateřských školách, jak rozpoznat přicházející autistický záchvat a dítě uklidnit dřív, než se vůbec začnou vztekat.

Andílci z juty aneb tip na vánoční tvoření

-red-, 2020_10

Děti si dokážou obraz samy dotvořit v hlavě

Mgr. Marie Těthalová, 2020_10
Školka je místo, kde děti tráví podstatnou část svého života. A to, co je ve školce a kolem ní, je jednoznačně formuje. S Alžbětou Moravcovou a Markétou Knorovou jsem si povídala o jedné školkové zdi i o tom, jak můžeme sami formovat své vnímání estetiky toho, co je kolem nás.

Čtení každý den hned změní

-red-, 2020_10

Potenciál školky je v lidech, kteří v ní pracují

2020_10
Enviromentální výchova, komunitní život a velký podíl na akcích, které se konají v obci. Tak by se dala charakterizovat Školička Kamarád v Novém Veselí. S vedoucí učitelkou Monikou Kovalskou jsme si povídaly o tom, co se ve školce děje.

Svátky bez starostí

-red-, 2020_10
Když se evolučního biologa Jaroslava Flegra v říjnu ptali, jak vidí letošní vánoční čas, odpověděl téměř s nadšením, že dobře! Vánoce totiž pravděpodobně strávíme v úzkém kruhu rodinném, bez zbytečných stresů v nákupních centrech, přeplněných obchodech, vynecháme kolotoč návštěv a užijeme si po dlouhé době klidné svátky.

Pod stromečkem by ani dnes neměla chybět knížka

PhDr. Helena Chvátalová, 2020_10
Knížky patřívaly k nejmilejším vánočním dárkům. Za mého dětství, ale i za dětství mých dcer, nechyběly pod stromečkem nikdy. A neměly by tam chybět ani v dnešní elektronické době. Možná že právě letošní Vánoce by mohly přispět k rozvoji budoucího čtenářství vašeho dítěte.

Na dětech okamžitě poznáte, když mají z něčeho radost

Mgr. Marie Těthalová, 2020_10
Psycholožka Lucie Miškóciová se zabývá mindfulness. Říká, že mnohdy máme pocit, že život nám utíká pod rukama, což se ale netýká dětí. Na těch ihned zpozorujeme, jak se cítí, co je těší… Zdá se, že v tom se od nich máme co učit.

Pedagogové píšou ministru školství

Mgr. Marie Těthalová, 2020_10
V průběhu letošního října vzniklo několik otevřených dopisů pedagogů, kteří jimi oslovovali vedení resortu školství. Upozorňovali v nich na nedostatečně nastavené podmínky pro vzdělávání v mateřských i základních školách.

Otevřený dopis mateřských škol ministrovi školství

-red-, 2020_10
Z dopisu čtyř pracovnic jednotřídní mateřské školy v Ústeckém kraji vybíráme: "Tímto dopisem Vás žádáme o pomoc při vytvoření nových opatření, které budou schůdné jak pro ekonomiku, tak pro zachování zdraví všech zaměstnanců v MŠ. Dále také žádáme, abyste si uvědomili, že jsme součást školství, a ne hlídací agentura."

Dárek za předplatné prosinec 2020

-red-, 2020_10

Počet mateřských škol v karanténě roste

-red-, 2020_10
Vláda by měla začít problém řešit. Pedagogická komora, z.s., oslovila jednotlivé krajské hygienické stanice s dotazem, v kolika mateřských školách byla od letošního září vyhlášena karanténa kvůli koronaviru.